Wednesday, September 3, 2014

Essilor - Crizal Prevencia . Melindungi mata anda.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ini kami ingin memperkenalkan salah satu kanta yang dikeluarkan oleh salah satu syarikat terbesar pengeluar kanta cermin mata iaitu Essilor. Kanta ini dicipta khas untuk menangani masalah yang dihadapi oleh masyarakat sekarang iaitu cahaya biru (yang dikeluarkan oleh kebanyakan gadget) yang boleh mennyebabkan kerosakan pada mata. Kanta ini berupaya untuk menghalang cahaya biru daripada memasuki mata anda dan mengelakkan mata anda terdedah secara terus kepada cahaya tersebut.





Seperti yang kita tahu, cahaya adalah penting dalam kehidupan seharian kerana tanpanya dunia akan menjadi gelap gelita. Cahaya biru juga adalah penting untuk kitaran tidur dan jaga dan juga proses pembelajaran. Tapi jika terdedah kepada cahaya ini secara berlebihan, ia boleh menyebabkan penuaan mata secara pra matang contohnya cahaya UV yang boleh mempercepatkan pembentukan katarak dan cahaya biru-violet yang boleh yang boleh mempercepatkan Age Related Macular Degeneration (ARMD) .

Pendedahan yang berlebihan kepada cahaya ini boleh menyebabkan sel retina menjadi mati oleh itu adalah penting untuk anda mengelakkan pendedahan yang berlebihan kepada cahaya tersebut, Akan tetapi, cahaya ini boleh terdapat di mana-mana sahaja seperti outdoor : di mana-mana sahaja (cuaca terik, mendung, hujan dan sebagainya ) dan indoor : alat digital seperti telefon pintar, tablet, komputer dan sebagainya,



Kanta Crizal Prevencia ini dicipta khas bg mengelakkan mata anda terdedah secara berlebihan kepada cahaya biru dan seterusnya mengelakkan daripada penuaan mata secara pra matang. Ia dapat mengurangkan kematian sel retina sebanyak 25% dan melindungi mata dari sinaran UV 25 kali lebih baik berbanding tanpa memakai cermin mata.



 Ia juga mengekalkan keseimbangan regulasi cahaya dengan membenarkan cahaya biru memasuki mata hanya dengan jumlah yang diperlukan. Selain itu, kanta ini juga dilengkapi dengan beberapa lapisan perlindungan tambahan seperi perlindungan UV dari belakang dan depan kanta, anti silau, water repellent, anti-smudge dan anti finger print. Ia terbukti jauh lebih baik berbanding kanta lain dan berbaloi untuk menjaga mata anda sebaiknya.






Anda pengguna bijak? Anda mampu mengubahnya.

Sumber : Essilor


3 comments:

eni said...

Berapa harga kanta ni

eni said...

Berapa harga kanta ni

Unknown said...

Berapa harga ksnta ini?

Borang Tempahan

Nama:
Email:
No. Telefon :
Alamat :
Pilihan Produk Cloth Diaper
Handbook
Specs
Contact Lens
Handmade Thingy
Kod / Warna / Detel Produk
Preskipsi (Cermin mata & Kanta Sentuh)
Bukti Bayaran (Online atau Offline)
T&C I agree with the Term & Conditions apply to Pija's Kids Shop / Uwaiys Optometrist

This form powered by Freedback