Tuesday, July 8, 2008

Pertanyaan Produk Penjagaan Mata

Puan Hazlein telah mengajukan soalan di bawah dan jawapan dari saya menyusul seterusnya...

Kepada sesiapa yang ada petua , pengalaman atau produk penjagaan untuk mata boleh tolong email saya. Anak saya baru berumur 7 tahun, telah dikesan mempunyai masalah penglihatan diperingkat awal........ ......... ..

terima kasih


Assalamualaikum,

Saya optometrist..tapi saya percaya setiap orang akan mempunyai produk tertentu dalam penjagaan mata. Satu yang pernah saya lihat adalah qurrataaini dan satu lagi produk eraedar (nomospex) namun saya minta maaf testimoniyang betul berjaya saya tidak pernah jumpa sendiri.



Saya juga mempunyai kedai spek saya sendiri dan berpengalaman dalam bidang ini dari tahun 2003. Nasihat saya, sekalipun puan mengusahakan prubatan lain, namun jangan sesekali abaikan penggunaan cermin mata kerana kelewatan memberikan anak puan preskripsi akan mendatangkan kekesalan yang lebih lagi.



justeru itu, saya mencadangkan puan membuat cermin mata (walaupun murah) untuk anak puan sementara puan mengusahakan perubatan lain untuknya. Jika tidak adalah dibimbangi matanya akan menjadi lazy eye. Seterusnya, dapatkan pemeriksaan mata selepas enam bulan. Sekiranya ada perubahan, tukarlah kuasanya jika tidak, anak puan mungkin boleh bertahan dengan kuasa yang sama enam bulan seterusnya.



Saya sedia menjawab sebarang persoalan berkenaan penggunaan cermin mata dan penglihatan insya ALLAH.

0 comments:

Borang Tempahan

Nama:
Email:
No. Telefon :
Alamat :
Pilihan Produk Cloth Diaper
Handbook
Specs
Contact Lens
Handmade Thingy
Kod / Warna / Detel Produk
Preskipsi (Cermin mata & Kanta Sentuh)
Bukti Bayaran (Online atau Offline)
T&C I agree with the Term & Conditions apply to Pija's Kids Shop / Uwaiys Optometrist

This form powered by Freedback